sobota, 16 lipca 2016

Pytania

Dostałem parę pytań na które postaram się odpowiedzieć
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pytania proszę pisać

Jakie rury na słupki ?
Ja wykorzystałem Rury kanalizacyjne zew. PVC-U 110 mm

Czy rury były zbrojone?
Wrzucałem kamienie i druty ale "luzem"  chociaż przy większej wysokości słupka  powinny być raczej zbrojone 

Montaż szpilek w jaki sposób ?
Jak cement zastygł po prostu wywierciłem otwory i wsadziłem szpilki,Można było by wsadzić przy zalewaniu ale cement jest rzadki szpilka  mogła by się przesunąć.


 Czy coś bym zmienił przy budowie jeszcze raz?
Przy zakupie desek bardziej bym je sprawdzał  i dokładnie mierzył lepiej dopłacić i kupić "ładne" deski 
Przy budowie tarasu brał bym pod uwagę zrobienie zadaszenia.Nie robił bym dachu od razu ale taras ma 3 lata i dach nie raz by się przydał i już się zastanawiam jak zadaszyć
 

9 komentarzy:

  1. Dzień dobry! Planuję zrobić podobny taras i Pana opis jest dla mnie bardzo pomocny. Mam tylko pytanie dotyczące osadzenia prętów gwintowanych w słupkach: jakiej grubości pręty Pan zastosował? I czy wsadzając je do słupka po wywierceniu osadzał Pan je w jakichś kotwach, kołkach rozporowych, czy może siedzą bezpośrednio w betonie? Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam
      Grubość prętów powiem szczerzę że teraz nie pamiętam ale chyba 16 lub 18 albo grubsze
      słupki są nawiercone i pręt siedzi bezpośrednio w betonie.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Dziękuję bardzo za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki przekrój mają legary i kontrlegary?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli dobrze pamiętam to standardowy legar ale postaram się zmierzyć

      Usuń
  4. Witam. Ja tez przymieram się do budowy tarasu na słupkach. Zatem mam kilka pytań.
    1. Jak głębokie fundamenty Pan ma? Czy do głębokości przemarzania czy płyciej?
    2. Zna już Pan wymiary legarow?
    3. W moim wypadku planuje zadaszenie wiec narożne słupki beda w wymiarach 40x40. Przy wymiarach tarasu 3x4,5 m 12 słupków powinno starczy? Taras będzie na wysokości 1,2 m nad ziemia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam
    1 rurki są wkopane na jakieś 50 cm w ziemie nie mam fundamentów trochę kamieni pod spodem
    2 Standardowy wymiar legarów.Nie robiłem ich na zamówienie
    3 Wydaje mi się że wystarczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się to bardzo "mizerne". Powinien być chociaż fundament w postaci takiej, że obkopujesz na 70cm rurkę dookoła po ok 40-50cm i tam wylewasz "stopę". Jeżeli jest sama rurka i to tylko na 50cm to nie sądzę, że taras przetrwa więcej niż 10 lat bez uszkodzeń i przechyłu...

      Usuń
    2. Wydaje mi się że stopa sama się zrobiła sprawdzałem słupki przed położeniem legarów i nie zauważyłem żeby któryś chodził taras ma 4 lub 5 lat nic się nie dzieje. Wiele pewnie też zależy od podłoża

      Usuń